Att tänka på vid felanmälan
Innan du felanmäler en dator eller något av våra system finns det några saker som är bra att tänka på.
- Vid problem med datorn prova först med att starta om den. En hel rad enklare problem löses på detta sätt. Om problemet kvarstår felanmäler du. Bifoga datorns IT-nummer till din felanmälan. Det hittar du på en vit streckkodsetikett på Högskolans datorer.
- Vid problem med Högskolan Västs gemensamma system kan du först kontrollera om vi publicerat något driftmeddelande på Studentsidan. Tänk också på att vi har servicefönster varje onsdag 16:30-23:00.
- Vid frågor om hur man använder programvaror och system kan kanske någon av våra guider hjälpa dig att lösa problemet.
Vänd dig till Servicecenter med din felanmälan
Här hittar du kontaktuppgifter till Servicecenter.
Vad händer med min anmälan?
De flesta felanmälningar registreras som ett ärende. Då får du en bekräftelse med ett ärendenummer via e-post. Du svarar på detta mail om du behöver komplettera din anmälan med fler uppgifter. Då läggs uppgifterna till i ditt befintliga ärende. Du får också ett e-postmeddelande när ärendet är avslutat.
Kontakt